ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές πώς γεννήθηκε το θέατρο και ποια ήταν η θέση του στην αρχαία Ελλάδα.
  • Να γνωρίσουν τους μεγάλους τραγικούς και κωμικούς ποιητές της αρχαιότητας καθώς και το διαχωρισμό ανάμεσα στην κωμωδία και την τραγωδία.
  • Να κατανοήσουν:
  • Να γνωρίσουν τις μάσκες του αρχαίου θεάτρου, τις ενδυμασίες και ποιοι ήταν οι υποκριτές.
  • Να γνωρίσουν τα μέρη του αρχαίου θεάτρου.
  • Να γνωρίσουν επαγγέλματα σε σχέση με το θέατρο.
  • Να κατανοήσουν τη διαχρονικότητα της θεματικής του αρχαίου θεάτρου μέχρι σήμερα.

          - τις διαφορές της δραματικής ποίησης από τα   άλλα είδη του λόγου

          - τις ιδιαιτερότητες του θεατρικού έργου

          - τις δυνατότητες διαφορετικών σκηνικών ερμηνειών, διαφορετικών παραστάσεων του ίδιου έργου.

Να οδηγηθούν μέσα από την εμπειρία και τη

  • γνώση που απέκτησαν σε μια θεατρική παράσταση.
  • Απελευθερώνει τη φαντασία του παιδιού , καλλιεργεί την ψυχοκινητική του έκφραση, την κοινωνικοποίηση.
  • Οδηγεί το παιδί να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του.
  • Καλλιεργεί τη συνεργασία και την αρμονική ένταξη στην ομάδα.
  • Μαθαίνει στα παιδιά να συνδυάζουν τα εκφραστικά τους μέσα(σώμα – φωνή)για να    
  • Καλλιεργεί την πειθαρχία και την συγκέντρωση
  • Διασκεδάζει , χαλαρώνει.
  • Οδηγεί στην απόκτηση θεατρικής παιδείας. Διαμορφώνει αισθητική – καλλιτεχνική    

Γενικότερα το θέατρο:

    Να επιτύχουν συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

           αντίληψη και κριτήριο, τόσο ως δέκτης-  θεατής όσο και ως παραγωγός  καλλιτεχνικού έργου(παραγωγή θεατρικού

           λόγου, διανομή ρόλων, σκηνοθεσία,  ενδυμασία – χρήση αξεσουάρ -υποκριτική) .

           Έτσι γνωρίζουν από κοντά και σέβονται το χώρο και τους συντελεστές μιας παράστασης.

 

 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ

 

Οι μαθητές σε συνεργασία με το δάσκαλο θα αναζητήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο και βιβλία για το:

  • Πώς γεννήθηκε το αρχαίο θέατρο.
  • Πόσο σημαντική ήταν η θέση του θεάτρου στην αρχαία Ελλάδα.
  • Τα θεωρικά.
  • Τις μάσκες και τα ενδύματα.
  • Ποιοι έπαιζαν θέατρο.
  • Ποια τα είδη του αρχαίου θεάτρου.
  • Ποιοι ήταν οι μεγάλοι τραγικοί και κωμικοί ποιητές της αρχαιότητας. θα «συναντήσουν» τους αρχαίους Έλληνες τραγικούς ποιητές, τον εξέχοντα κωμωδιογράφο Αριστοφάνη, αλλά και σπουδαίες προσωπικότητες του σύγχρονου θεάτρου.

Πώς ήταν τα αρχαία θέατρα. Τα παιδιά θα γνωρίσουν και θα συγκρίνουν τη μορφή ενός

  • αρχαίου κι ενός σύγχρονου θεάτρου. Αν θα είναι εφικτό θα επισκεφθούμε το αρχαίο θέατρο των Φιλίππων και θα κάνουμε πρόβα εκεί.
  • Θα παρακολουθήσουμε βιντεοσκοπημένη παράσταση αρχαίου θεάτρου.
  • Θα διαβάσουμε το θεατρικό κείμενο και θα το αναλύσουμε.
Θα διανεμηθούν οι ρόλοι και θα οδηγηθούμε σε παράσταση.

 

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

 

  • Διαδίκτυο
  • Βιβλία
  • Το θεατρικό κείμενο
  • Παράσταση αρχαίου θεάτρου.