Το δικό μας Audiobook – Πρόγραμμα “Ακούγοντας ένα βιβλίο” της Δημόσιας Κεντρικής βιβλιοθήκης Σερρών

audiobook daudiobook e

 

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κωδωνας Ιωάννης, Τσελεπή Σοφία

 

Το τμήμα Ε2 συμμετείχε στο πρόγραμμα “Ακούγοντας ένα βιβλίο” της Δημόσια Κεντρικής βιβλιοθήκης Σερρών” με υπεύθυνη τη φιλόλογο  κ. Πολυξένη Ιντζέ. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα κοινωνικής συνεισφοράς για ανθρώπους που έχουν προβλήματα όρασης κι όχι μόνο.

 

 

Οι ενέργειές μας: Αρχικά μετά την πρόσκληση δηλώσαμε συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό. Έπειτα από μια λίστα επιλέξαμε το βιβλίο “Είμαι πρόσφυγας από την  Κερύνεια” του Ν. Στελλάκη. Μοιράσαμε τη δουλειά και αρχίσαμε τις αναγνώσεις. Έπειτα ακολούθησαν οι ηχογραφήσεις σε χώρους του σχολείου μας, στην τάξη, στη βιβλιοθήκη του σχολείου και στην αίθουσα πληροφορικής. Ενώσαμε όλα τα ηχητικά αρχεία και το ενιαίο ηχητικό αρχείο του βιβλίου ήταν έτοιμο. Το πρόγραμμα έκλεισε με μια εορταστική εκδήλωση αποτίμησης και απονομής ενθύμιων στο αμφιθέατρο της Δημόσιας Κεντρικής βιβλιοθήκης Σερρών, όπου οι μαθητές και μαθήτριές μας παρουσίασαν έναν πρωτότυπο θεατρικό διάλογο με θέμα “Προς την υλοποίηση του προγράμματος” και μια προβολή φωτογραφιών από την υλοποίηση στο σχολείο. Τέλος έγινε η απονομή των βεβαιώσεων.

Μεθοδολογία αυθεντικής μάθησης με αυθεντικές δραστηριότητες, σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης και χρήση των ψηφιακών εργαλείων.Μεθοδολογία αυθεντικής μάθησης με αυθεντικές δραστηριότητες, σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης και χρήση των ψηφιακών εργαλείων.


Το Δ1΄ υλοποίησε με μεγάλη επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ακούγοντας…ένα βιβλίο!» που πραγματοποίησε η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων φιλαναγνωσίας της το οποίο ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2023.
    Στην αρχή έγινε γνωστοποίηση του προγράμματος στα παιδιά και αποδοχή της συμμετοχής μας σε αυτό. Μετά τη επίσκεψη του δασκάλου στη βιβλιοθήκη και την ενημέρωση του από την υπεύθυνη Δρ. φιλόλογο Πολυξένη Ιντζέ  μας δόθηκαν οι τίτλοι και τα συγκεκριμένα βιβλία που θα επεξεργαζόμασταν.
    Στη συνέχεια, διαβάσαμε τον μύθο και με ερωτήσεις κατανοήσαμε το περιεχόμενο του και αναλύσαμε το δίδαγμά του. Ύστερα όλοι μαζί χωρίσαμε το περιεχόμενο του μύθου σε κομμάτια από τα οποία έβγαινε νόημα. Κάθε παιδί ανέλαβε να διαβάσει από μια παράγραφο. Έγινε εξάσκηση των φωνών και της έντασης που έπρεπε να μιλήσουν τα παιδιά.
    Έτσι δειλά, μα με πολλή διάθεση ξεκινήσαμε. Η ηχογράφηση έγινε μέσα στην τάξη με το κινητό του δασκάλου σε μορφή MP3. Οι δυσκολίες αρκετές (φωνές, ψίθυροι, χτύπος κουδουνιού, κ.ά.). Όμως, μετά από πολύ κόπο οι προσπάθειες μας ανταμείφθηκαν αφού τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά.
    Έπειτα, ο δάσκαλος εισήγαγε τα ηχητικά κομμάτια στην εφαρμογή (audacity)  την οποία πρότεινε η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης. Αφού τα επεξεργάστηκε τα ηχητικά κομμάτια, ενώνοντάς σε ένα ηχητικό κομμάτι με αρχή, μέση και τέλος το ακούσαμε στην τάξη.  Τα παιδιά μόλις άκουσαν τις φωνές τους “ξετρελάθηκαν”. Τότε τα χαμόγελα έδιωξαν την κούραση.
Τέλος, συμμετείχαμε και στην τελική εκδήλωση παραλαβής των βεβαιώσεων που διοργάνωσε η βιβλιοθήκη.