Η μικροεφαρμογή Ισοδύναμα κλάσματα (Equivalent fractions) δίνει τη δυνατότητα κατασκευής ισοδύναμων κλασμάτων και έλεγχο του αποτελέσματος.Εδώ μπορεί κάποιος να επιλέξει να δουλέψει με τετράγωνα ή κύκλους επιλέγοντας Square ή Circle από την επάνω ορι
Η μικροεφαρμογή Base Bloke Decimals (προσθέτω και αφαιρώ δεκαδικούς αριθμούς) έχει δύο βασικές λειτουργίες α) τη δημιουργία προβλήματος (Create Problem) με την οποία δημιουργούμε μόνοι μας και επεξεργαζόμαστε μια πρόσθεση ή αφαίρεση και β) Επόμενο πρ
Περιγραφή
Το μάθημα αυτό είναι επαναληπτικό μάθημα στους στόχους των προηγούμενων τριών μαθημάτων, δηλαδή των μαθημάτων 5, 6 και 7. Θα πραγματοποιηθούν επαναληπτικές δραστηριότητες στα θέματα της πρόσθεσης και αφαίρεσης ομωνύμων κλασμάτων καθώ
Παιχνίδι «Ο επισκέπτης με το σκούτερ»
Βοηθήστε τον μαθητή να αγοράσει ένα σκούτερ που θα τον βοηθήσει στο μοίρασμα των εφημερίδων.
function iFrameHeight() {
var h = 0;
if (!document.all) {
h = document.getElementById('blockrandom').content
Στόχος αυτού του παιχνιδιού είναι να φτάσουν όλες οι κόκκινες μάρκες στο δεξί μέρος 1, με όσο τον δυνατόν λιγότερες κάρτες.Πατάμε επάνω στην στοίβα με τις κλειστές κάρτες και ανοίγει μια κάρτα η οποία θα είναι ηκάρτα στόχος.Σύμφωνα με αυτήν την κάρτα
Στο παιχνίδι αυτό, ο Γράμπι το ανθρωπάκι της εικόνα ς, πηγαίνει και κρύβεται πίσω από τον πράσινο φράχτη στο βάθος και δηλώνεται σε πόσα μέρη χωρίζεται ο τοίχος π.χ. σε 9 μέρη.
Ο μαθητής λοιπόν σχηματίζει ένα κλάσμα επάνω στο χώρο του κλάσμα
Με αυτό το εργαλείο μπορούμε να έχουμε μεταβλητές αριθμογραμμές με υποδιαιρέσεις από ½ μέχρι 1/15 που ρυθμίζονται με το βελάκια από την επιλογή step size. Επίσης από το κουμπί New Bar μπορούμε να επιλέγουμε κλασματικές μπάρες ή λωρίδες με διαφορετικά
Με αυτό το εργαλείο μπορούμε να έχουμε μεταβλητές αριθμογραμμές με υποδιαιρέσεις από ½ μέχρι 1/15 που ρυθμίζονται με το βελάκια από την επιλογή step size. Επίσης από το κουμπί New Bar μπορούμε να επιλέγουμε κλασματικές μπάρες ή λωρίδες με διαφορετικά χρώματα τις οποίες μπορούμε να μετακινούμε επάνω στο χώρο εργασίας της εφαρμογής και να τις αντιστοιχίζουμε με την αριθμογραμμή. Για παράδειγμα, ο δάσκαλος μπορεί να προτείνει την εξής άσκηση: Σχηματίστε μια αριθμογραμμή με μονάδα μέτρησης το 1/5 και πάνω σε αυτήν δημιουργήστε από την αρχή του άξονα 0/5 τις μπάρες με μήκη 2/5, 5/5, 7/5 και διαφορετικά χρώματα. Πηγαίνουμε στην αντίστοιχη εφαρμογή και πατάμε το κουμπί clear για να καθαρίσει η οθόνη. Με τα βελάκια στο κουμπί step size επιλέγουμε το 1/5 που θα είναι η μονάδα μέτρησης στην αριθμογραμμή. Αριστερά στα κουτάκια του New Bar επιλέγουμε κάθε φορά τη μπάρα ή λωρίδα του κλάσματος όπως 2/5 και δίνουμε το χρώμα κίτρινο, 5/5 με χρώμα πορτοκαλί και 7/5 με χρώμα πράσινο μετακινούμε όλες τις λωρίδες ώστε να ξεκινούν από την αρχή 0/5.Μπορούμε να κάνουμε διάφορες παρατηρήσεις για τα μήκη των λωρίδων όπως το 5/5 αντιστοιχεί στο 1, το 7/5 είναι μεγαλύτερο από 1. Το 2/5 είναι δύο φορές το μήκος 1/5 το οποίο μπορούμε να σχηματίσουμε και να μετρήσουμε με αυτό το 2/5.
Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα κατασκευής ισοδύναμων κλασμάτων και έλεγχο του αποτελέσματος. Εδώ μπορεί κάποιος να επιλέξει να δουλέψει με τετράγωνα ή κύκλους επιλέγοντας Square ή Circle από την επάνω οριζόντια γραμμή εργαλείων. Διατίθενται έτοιμες αναπαραστάσεις κλασμάτων (επιλογή Automatic) αλλά υπάρχει και η δυνατότητα κατασκευής δικών μας κλασμάτων (επιλογή Build Your Own). Υπάρχουν τρία σχήματα ένα επάνω και δύο κάτω, με διαφορετικά χρώματα, στα οποία μπορούμε να χωρίσουμε μέχρι 16 οριζόντια και μέχρι 16 κάθετα ίσα κομμάτια δηλαδή μέχρι 256 τετραγωνάκια (αντίστοιχα στον κύκλο μέχρι 24 τόξα). Η μικροεφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στα σχήματα να χωριστούν σε όσα μέρη θέλουμε και να προσδιοριστεί με αυτόν τον τρόπο ένα κλάσμα. Στη μέση της εφαρμογής υπάρχει μια αριθμογραμμή με βαθμολόγηση από το 0 έως 1. Έτσι, κάθε φορά που κατασκευάζουμε ένα κλάσμα εκτός από τη εικονική αναπαράσταση κατασκευάζεται συγχρόνως και ένα κλάσμα πάνω στην αριθμογραμμή. Όταν τα κλάσματα που κατασκευάζονται στις τρεις εικόνες είναι ισοδύναμα οι τρεις αριθμοί επάνω στην αριθμογραμμή συμπίπτουν.
Κάθε φορά προτείνεται μια αριθμογραμμή και από πάνω κλάσματα τα οποία πρέπει να σύρουμε και να τοποθετήσουμε στη σωστή θέση. Ενδιαφέρον είναι ότι πολλές φορές τα κλάσματα που προτείνονται δεν είναι με τον ίδιο παρονομαστή αλλά με ένα παρονομαστή τέτοια ώστε να είναι ισοδύναμα. Ο μαθητής λοιπόν δοκιμάζεται ώστε να προσδιορίζει και τη θέση ισοδύναμων κλασμάτων.
Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα κατασκευής ισοδύναμων κλασμάτων και έλεγχο του αποτελέσματος.
Εδώ μπορεί κάποιος να επιλέξει να δουλέψει με τετράγωνα ή κύκλους επιλέγοντας Squareή Circle από την επάνω οριζόντια γραμμή εργαλείων. Διατίθενται έτοιμες αναπαραστάσεις κλασμάτων (επιλογή Automatic) αλλά υπάρχει και η δυνατότητα κατασκευής δικών μας κλασμάτων (επιλογή BuildYourOwn). Υπάρχουν τρία σχήματα ένα επάνω και δύο κάτω, με διαφορετικά χρώματα, στα οποία μπορούμε να χωρίσουμε μέχρι 16 οριζόντια και μέχρι 16 κάθετα ίσα κομμάτια δηλαδή μέχρι 256 τετραγωνάκια (αντίστοιχα στον κύκλο μέχρι 24 τόξα). Η μικροεφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στα σχήματα να χωριστούν σε όσα μέρη θέλουμε και να προσδιοριστεί με αυτόν τον τρόπο ένα κλάσμα. Στη μέση της εφαρμογής υπάρχει μια αριθμογραμμή με βαθμολόγηση από το 0 έως 1. Έτσι, κάθε φορά που κατασκευάζουμε ένα κλάσμα εκτός από τη εικονική αναπαράσταση κατασκευάζεται συγχρόνως και ένα κλάσμα πάνω στην αριθμογραμμή. Όταν τα κλάσματα που κατασκευάζονται στις τρεις εικόνες είναι ισοδύναμα οι τρεις αριθμοί επάνω στην αριθμογραμμή συμπίπτουν.
Δίνεται η εικόνα ενός κλάσματος και η συμβολική του γραφή. Ο μαθητής πρέπει να βρει και να συμπληρώσει στις κενές θέσεις ένα ισοδύναμο κλάσμα. Για να προσδιορίσει τον παρονομαστή του ισοδυνάμου κλάσματος θα πρέπει να δοκιμάσει διάφορους αριθμούς με τα βελάκια στο κουμπί που λέει pieces.Προσδιορίζοντας λοιπόν στο σημείο αυτό έναν αριθμό η εικόνα χωρίζεται σε τόσα κομμάτια, αν ο αριθμός αυτός δεν είναι ο σωστός π.χ. 12 οι γραμμές στο χωρισμό δεν συμπίπτουν.Όταν ο αριθμός που διαλέγουμε στο μέρος pieces είναι ο σωστός, δηλαδή ο παρονομαστής ισοδυνάμου κλάσματος τότε οι γραμμές συμπίπτουν και μπορούμε να συμπληρώσουμε το σωστό κλάσμα όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Μπορούμε να ελέγξουμε την ορθότητα του αποτελέσματος πατώντας το κουμπί Check.
Το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας αναφέρεται στη δημιουργία γραφημάτων στο υπολογιστικό φύλλο της Microsoft Office Excel από τους μικρούς μας φίλους. Αν επιθυμείτε να το δείτε κάνετε κλικ Γραφήματα-έρευνα.doc
Πατώντας το κουμπί New Whole παρουσιάζεται κάθε φορά στην οθόνη ένα κλάσμα γραμμένο συμβολικά και μια κενή εικόνα όπου ο μαθητής θα πρέπει να σχηματίσει εικονικά το δεδομένο κλάσμα. Με την μπάρα και τα βέλη που παρουσιάζονται κάτω από την εικόνα αρχικά θα πρέπει να επιλέξουμε τον αριθμό των κομματιών που θα χωριστεί η εικόνα δηλαδή τον παρονομαστή του κλάσματος. Στη συνέχεια με το βελάκι θα επιλέξουμε και θα χρωματιστούν τόσα κομμάτια όσα δείχνει ο αριθμητής του κλάσματος. Με το κουμπί Check θα ελέγξουμε αν είναι σωστή η απάντησή μας.
Με αυτό το εργαλείο μπορούμε να έχουμε μεταβλητές αριθμογραμμές με υποδιαιρέσεις από ½ μέχρι 1/15 που ρυθμίζονται με ταβελάκια από την επιλογή step size. Επίσης από το κουμπί New Bar μπορούμε να επιλέγουμε κλασματικές μπάρες ή λωρίδες με διαφορετικά χρώματα τις οποίες μπορούμε να μετακινούμε επάνω στο χώρο εργασίας της εφαρμογής και να τις αντιστοιχίζουμε με την αριθμογραμμή. Για παράδειγμα, ο δάσκαλος μπορεί να προτείνει την εξής άσκηση: Σχηματίστε μια αριθμογραμμή με μονάδα μέτρησης το 1/5 και πάνω σε αυτήν δημιουργήστε από την αρχή του άξονα 0/5 τις μπάρες με μήκη 2/5, 5/5, 7/5 και διαφορετικά χρώματα.
Πηγαίνουμε στην αντίστοιχη εφαρμογή και πατάμε το κουμπί clear για να καθαρίσει η οθόνη. Με τα βελάκια στο κουμπί step size επιλέγουμε το 1/5 που θα είναι η μονάδα μέτρησης στην αριθμογραμμή.Αριστερά στα κουτάκια του New Bar επιλέγουμε κάθε φορά τη μπάρα ή λωρίδα του κλάσματος όπως 2/5 και δίνουμε το χρώμα κίτρινο, 5/5 με χρώμα πορτοκαλί και 7/5 με χρώμα πράσινο μετακινούμε όλες τις λωρίδες ώστε να ξεκινούν από την αρχή 0/5.
Στο παιχνίδι αυτό, ο Γράμπι το ανθρωπάκι της εικόνας, πηγαίνει και κρύβεται πίσω από τον πράσινο φράχτη στο βάθος και δηλώνεται σε πόσα μέρη χωρίζεται ο τοίχος π.χ. σε 9 μέρη. Ο μαθητής λοιπόν σχηματίζει ένα κλάσμα επάνω στο χώρο του κλάσματος γράφοντας τον αριθμητή π.χ. 6/9 ώστε να πετύχει τη θέση που κρύφτηκε ο Γκράμι. Αν πετύχει τη θέση επιβραβεύεται ο μαθητής, αν όμως κάνει λάθος του λέει το παιχνίδι ότι το κλάσμα είναι πολύ μικρό ή πολύ μεγάλο και ο μαθητής αλλάζει το κλάσμα ώστε να το κάνει μεγαλύτερο ή μικρότερο αντίστοιχα. Με αυτό τον τρόπο επίσης ο μαθητής ασκείται στο ότι όταν μεγαλώνει ή μικραίνει τον αριθμητή του κλάσματος αντίστοιχα μεγαλώνει ή μικραίνει και το κλάσμα.
Με αυτό το εργαλείο μπορούμε να έχουμε μεταβλητές αριθμογραμμές με υποδιαιρέσεις από ½ μέχρι 1/15 που ρυθμίζονται με το βελάκια από την επιλογή step size . Επίσης από το κουμπί New Bar μπορούμε να επιλέγουμε κλασματικές μπάρες ή λωρίδες με διαφορετικά χρώματα τις οποίες μπορούμε να μετακινούμε επάνω στο χώρο εργασίας της εφαρμογής και να τις αντιστοιχίζουμε με την αριθμογραμμή.Για παράδειγμα, ο δάσκαλος μπορεί να προτείνει την εξής άσκηση: Σχηματίστε μια αριθμογραμμή με μονάδα μέτρησης το 1/5 και πάνω σε αυτήν δημιουργήστε από την αρχή του άξονα 0/5 τις μπάρες με μήκη 2/5, 5/5, 7/5 και διαφορετικά χρώματα. Πηγαίνουμε στην αντίστοιχη εφαρμογή και πατάμε το κουμπί clear για να καθαρίσει η οθόνη. Με τα βελάκια στο κουμπί step size επιλέγουμε το 1/5 που θα είναι η μονάδα μέτρησης στην αριθμογραμμή.
Δίνεται η εικόνα ενός κλάσματος και η συμβολική του γραφή. Ο μαθητής πρέπει να βρει και να συμπληρώσει στις κενές θέσεις ένα ισοδύναμο κλάσμα. Για να προσδιορίσει τον παρονομαστή του ισοδυνάμου κλάσματος θα πρέπει να δοκιμάσει διάφορους αριθμούς με τα βελάκια στο κουμπί που λέει
pieces. Προσδιορίζοντας λοιπόν στο σημείο αυτό έναν αριθμό η εικόνα χωρίζεται σε τόσα κομμάτια, αν ο αριθμός αυτός δεν είναι ο σωστός π.χ. 12 οι γραμμές στο χωρισμό δεν συμπίπτουν και φαίνονται όπως στην παρακάτω εικόνα. Όταν ο αριθμός που διαλέγουμε στο μέρος pieces είναι ο σωστός, δηλαδή ο παρονομαστής ισοδυνάμου κλάσματος τότε οι γραμμές συμπίπτουν και μπορούμε να συμπληρώσουμε το σωστό κλάσμα όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Μπορούμε να ελέγξουμε την ορθότητα του αποτελέσματος πατώντας το κουμπί Check.
Κάθε φορά πατώντας το κουμπί New Fraction εμφανίζεται μια νέα εικόνα κλάσματος στον υπολογιστή ο μαθητής θα πρέπει να γράψει συμβολικά το κλάσμα συμπληρώνοντας δίπλα τις δύο κενές μπάρες με τον αριθμητή και παρονομαστή του κλάσματος. Πατώντας Check ελέγχει αν είναι σωστή η απάντησή του.
Πατώντας το κουμπί New Whole παρουσιάζεται κάθε φορά στην οθόνη ένα κλάσμα γραμμένο συμβολικά
και μια κενή εικόνα όπου ο μαθητής θα πρέπει να σχηματίσει εικονικά το δεδομένο κλάσμα. Με την μπάρα
και τα βέλη που παρουσιάζονται κάτω από την εικόνα αρχικά θα πρέπει να επιλέξουμε τον αριθμό των κομματιών
που θα χωριστεί η εικόνα δηλαδή τον παρονομαστή του κλάσματος. Στη συνέχεια με το βελάκι θα επιλέξουμε
και θα χρωματιστούν τόσα κομμάτια όσα δείχνει ο αριθμητής του κλάσματος. Με το κουμπί Check θα ελέγξουμε
Το 32ο φύλλο εργασίας αναφέρεται στην εξάσκηση των παιδιών με το υπολογιστικό φύλλο (Excel). Για να κάνετε τέτοιου είδους δραστηριότητες κάνετε κλικ fillo_ergasias_32.doc.