Δραστηριότητα 3η: Δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού «Φιδάκι»
Τα αγγλικά είναι η περισσότερο ομιλούμενη ξένη γλώσσα σε 19 από τα 25 κράτη μέλη όπου δεν είναι επίσημη γλώσσα (δηλαδή με εξαίρεση το ΗΒ και την Ιρλανδία) [10]. Με γνώμονα αυτό λοιπόν, η τρίτη και τελευταία δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας, από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό του μαθήματος σε συνεργασία με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό του προγράμματος. Η διάρκεια της δραστηριότητας ήταν πέντε διδακτικές ώρες και ολοκληρώθηκε εξ ολοκλήρου στη σχολική τάξη.
Στόχος του μαθήματος ήταν να αναπτύξουν οι μαθητές τη γνώση τους σε διαπολιτισμικά θέματα, όπως τα μνημεία σε σχέση με τις χώρες της Ευρώπης και τις πρωτεύουσες τους.
Οι επιμέρους στόχοι ήταν κυρίως γλωσσικοί και γνωστικοί, δηλαδή η προσπάθεια επικεντρώθηκε στο να εμπλακούν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν την Αγγλική γλώσσα για να μιλήσουν για τα μνημεία, ανακαλώντας στη μνήμη τους παλιές πληροφορίες σχετικά με αυτά δουλεύοντας διαθεματικά. Επίσης, να μάθουν καινούριο λεξιλόγιο σχετικά με μνημεία, χώρες και πρωτεύουσες και να διαβάζουν και να εντοπίζουν τις πληροφορίες, που τους χρειάζονται στο κείμενο, έτσι ώστε να ολοκληρώσουν τις δραστηριότητες που το συνοδεύουν. Τέλος, να εμπεδώσουν ότι έχουν μάθει παίζοντας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.
Χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό σχεδιασμένο από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό του μαθήματος, όπως φωτογραφίες μνημείων και μικρά κείμενα για τα αντίστοιχα μνημεία με δραστηριότητες. Επίσης η εκπαιδευτικός δημιούργησε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το γνωστό «Φιδάκι» σχεδιασμένο με φωτογραφίες μνημείων.
Περιγραφή Δραστηριότητας
Στο πρώτο μάθημα η εκπαιδευτικός ενέπλεξε τους μαθητές/τριες σε μία συζήτηση σχετικά με ποιες χώρες της Ευρώπης γνωρίζουν, τις πρωτεύουσες τους και τους παρουσίασε φωτογραφίες μνημείων. Τα παιδιά προσπάθησαν να βρουν ποια μνημεία αναγνώριζαν και να τα ταυτοποιήσουν με τις σωστές χώρες σε ένα ειδικά σχεδιασμένο φύλλο εργασίας (βλέπε Φύλλο εργασίας 1 στο Παράρτημα Β). Ο στόχος της δραστηριότητας αυτής ήταν οι μαθητές διαθεματικά να προσεγγίσουν το θέμα και να ανακαλέσουν προηγούμενες γνώσεις τους. Η χρήση φωτογραφιών κέντρισε το ενδιαφέρον τους.
Στο δεύτερο μάθημα τους ζητήθηκε να διαβάσουν μικρά κείμενα με φωτογραφίες που παρουσίαζαν διάφορα μνημεία της Ευρώπης, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού στην κατανόηση του δύσκολου λεξιλογίου. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους μαθητές/τριες να διαβάσουν στα γρήγορα τα κείμενα και να αντιστοιχίσουν χώρες και μνημεία και μετά να ξαναδιαβάσουν τα κείμενα «σκανάροντάς» τα, έτσι ώστε να αντιστοιχίσουν τα μνημεία με τις σωστές πληροφορίες σε ένα φύλλο εργασίας που τους δόθηκε (βλέπε Φύλλο εργασίας 2 στο Παράρτημα Β).
Ο στόχος των δύο δραστηριοτήτων ήταν να αναπτυχθούν ικανότητες ανάγνωσης όπως γρήγορο διάβασμα (skimming) και «σκανάρισμα» κειμένου (scanning). Επίσης και στις δύο δραστηριότητες εφαρμόστηκε ομαδοσυνεργατική μέθοδος.
Εικόνα 3: Τα παιδιά παίζουν το επιτραπέζιο παιχνίδι «Φιδάκι»
Τέλος, οι μαθητές σε ομάδες των τεσσάρων και πέντε ατόμων, με την επίβλεψη της εκπαιδευτικούς τους, έπαιξαν το παιχνίδι «Φιδάκι» (βλέπε Εικόνα 3. Στο Παράρτημα Β), το οποίο σχεδιάστηκε ειδικά με μνημεία της Ευρώπης και οι κανόνες προσαρμόστηκαν στους στόχους της δραστηριότητας (βλέπε Κανόνες Παιχνιδιού στο Παράρτημα Β). Ο στόχος του παιχνιδιού ήταν η εμπέδωση της γνώσης με παιγνιώδη τρόπο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι μαθητές /τριες ήρθαν σε επαφή με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, τα έργα μεγάλων ζωγράφων και έμαθαν για τα μνημεία κάποιων χωρών της ΕΕ με βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες. Αυτό ενίσχυσε την επιθυμία τους για ταξίδια, τους έδωσε επιλογές για σπουδές στην Ευρώπη και μείωσε την αγωνία τους για ίσες ευκαιρίες εργασίας σε κάποιο κράτος της ΕΕ. Έμαθαν πολλά για τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και απέκτησαν αντίληψη για τη λειτουργία της. Με αυτό τον τρόπο ενίσχυσαν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα και αντιλήφθηκαν ότι ο ευρωπαϊκός πολιτισμός έχει βαθιές επιρροές από την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, γεγονός που έρχεται να αντισταθμίσει την ανασφάλεια που βιώνουν λόγω της οικονομικής κρίσης στον ελλαδικό χώρο.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.https://www.ekem.gr/index.php?option=com_content&;view=article&id=324:eyropaikos-politismos-i-eyropi-ton-politismon&catid=15:2008-05-12-11-28-15&Itemid=68
2.https://www.ekem.gr/index.php?option=com_content&;view=article&id=324:eyropaikos-politismos-i-eyropi-ton-politismon&catid=15:2008-05-12-11-28-15&Itemid=68
3. https://europa.eu/legislation_summaries/culture/index_el.htm
4.https://www.ekem.gr/index.php?option=com_content&;view=article&id=324:eyropaikos-politismos-i-eyropi-ton-politismon&catid=15:2008-05-12-11-28-15&Itemid=68
5. https://europa.eu/pol/cult/index_el.htm
7.https://eurex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:41990X0703:EL:HTML
8.https://www.gscp.gr/ggpp_cms_files/dynamic/c206850/file/112%20information_el_GR.pdf
9. https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=509&;langId=el.
10.https://www.teachers4europe.gr/newsite/index.php?option=com_k2&;view=item&id=234:%CE%BF%CE%B9%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CE%AFCE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%B9%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%82%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82&Itemid=53
11. https://el.wikipedia.org/wiki/Big_Ben
12. https://en.wikipedia.org/wiki/Giant's_Causeway
13.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%84%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BC
14.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82
15. https://www.inews.gr/184/o-mystiriodis-lofos-me-tous-stavrous-sti-lithouania-eikones.htm
20. https://directnews.gr/world/21117-eisriesenwelt-to-megalutero-sphlaio-pagou-ston-kosmou-foto.html
21.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CE%AC%CE%BB%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84
24.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%AF%CE%BF
28. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%AD%CE%BB%CE%B1%CF%82
29. https://coolaristo.blogspot.gr/2012/02/paterswoldse-meer-lake-photos.html
30. https://diolkos.blogspot.gr/2012/07/miskolctapolca.html
36.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%B5%CE%BD%CE%AD_%CE%9C%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%84
37.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%89%CE%BB_%CE%93%CE%BA%CF%89%CE%B3%CE%BA%CE%AD%CE%BD
38.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%AC%CE%BF%CF%85%CE%BB_%CE%9A%CE%BB%CE%AD%CE%B5
39.https://www.ygeiaonline.gr/index.php?option=com_k2&;view=item&id=39018:nteren_antre
40.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%82_%CE%96%CE%BF%CF%81%CE%BD
Διαβάστε επίσης:
- << Προηγούμενο
- Επόμενο