Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών
"Κων/νος Καραμανλής"
Από τους πυραύλους στις χρηματαγορές, οι πιο συναρπαστικές δημιουργίες του ανθρώπινου είδους υποστηρίζονται από τα μαθηματικά. Γιατί όμως τα παιδιά δεν τα βρίσκουν ενδιαφέροντα; Ο Κόνραντ Γούλφραμ υποστηρίζει ότι τα μαθηματικά που διδάσκουμε - υπολογισμοί με το χέρι - δεν είναι απλά βαρετά, είναι άσχετα με τα πραγματικά μαθηματικά και τον πραγματικό κόσμο. Παρουσιάζει την ριζοσπαστική του ιδέα: τη διδασκαλία μαθηματικών σε παιδιά μέσω προγραμματισμού υπολογιστών.....
Αλλά η απελευθέρωση των μαθηματικών δεν πέρασε στην εκπαίδευση ακόμα. Βλέπετε, αντιμετωπίζω τους υπολογισμούς, κατά μια έννοια, ως τη μηχανή των μαθηματικών. Είναι η αγγαρεία. Είναι αυτό που θέλεις να αποφύγεις αν μπορείς, που θα 'θελες να κάνει μια μηχανή. Είναι το μέσο για ένα σκοπό, όχι αυτοσκοπός. Και η αυτοματοποίηση μας επιτρέπει να έχουμε αυτή τη μηχανή. Οι υπολογιστές μας επιτρέπουν να το κάνουμε αυτό. Και αυτό δεν είναι μικρό πράγμα. Υπολόγισα ότι μόνο σήμερα σε όλο τον κόσμο, ξοδέψαμε περίπου 106 ζωές μέσης διάρκειας διδάσκοντας ανθρώπους πώς να κάνουν υπολογισμούς με το χέρι. Αυτό είναι ένα εκπληκτικό ποσό ανθρώπινης προσπάθειας. Γι' αυτό καλύτερα να βεβαιωθούμε - και με την ευκαιρία, δεν διασκέδασαν μαθαίνοντας, οι περισσότεροι. Γι' αυτό καλύτερα να βεβαιωθούμε ότι ξέρουμε για ποιο λόγο το κάνουμε αυτό και ότι έχει ένα πραγματικό σκοπό.